Struktura článku

1. Úvodní souhrn

Strategie a obchodní model firmy mají ve výkonnostním marketingu obrovskou váhu. Pokud mají reklamní účty již od počátku špatný vítr v plachtách, může to znamenat velké množství špatně vynaložených investic. V tomto konkrétním případě se jedná o 178.000.-, které jsme klientovi ušetřili meziročně v rámci PPC reklamy v Google Ads.

Ušetřený rozpočet jsme poté mohli využít do nových akvizičních kampaní na sociálních sítích.

2. Největší problémy v účtu❌

– přeplácení klíčových slov (i na brandové výrazy)

chytré strategie při nedostatku dat mohou nasekat opravdu velkou paseku. V tomto případě to došlo až na hranici 92 Kč za jedno kliknutí na brandový výraz (pro představu takové průměrné kliknutí stojí 1 – 3 Kč). 92 Kč se v tomto případě rovnalo v průměru 14 klasickým návštěvám.

– kampaně s dlouhodobě vysokým PNO (80 %+)

práce PPC specialisty tkví v pravidelné optimalizaci, kontrole a vyhodnocením výsledků. Pokud se v účtech pravidelně nachází kampaně, které nesplňují limity PNO a nejsou vytvořený za cílem nové akvizice, je to vztyčený prst ohledně práce marketingové agentury.

– 45 % zamítnutých produktů v Merchantu

do Google Ads a dál ne. Šíře sortimentu je v reklamách velmi důležitá. Často platí, že 80 % celkového obratu dělá v průměru 5 – 10 % produktů v nabídce. Jakmile toto číslo snížíte na polovinu, přicházíte o velkou část potenciálního zisku.

– cílení na velmi obecná klíčová slova

běžecké boty VS běžecké pánské boty Reebook Zignano vel. 42. Uživatel hledá tentýž produkt, ale velmi pravděpodobně je v úplně jiném nákupním místě. Zatím v prvním případě lze soudit, že zákazník teprve běžecké boty vybírá, v druhém případě je evidentní zájem o konkrétní model bot. Cena za toto klíčové slovo by měla být tedy vyšší, než na klíčové slovo předchozí. POZOR! Pokud máte dostatek dat, nechte Google optimalizovat i v rámci obecných klíčových slov v obecné shodě. To ovšem není tento případ.

– špatná struktura v rámci Shopping kampaní

všechno najednou, ať se propaguje celý sortiment. Skoro každý e-shopu nabízí různé doplňující produkty, nebo merche, které jsou pouhým doplňkem. Pokud je v rámci propagace nevyloučíte, může nastat to, že Google Ads začnou produkt nabízet ve spoustě aukcí. Př. Firemní tričko. Dané produkty stačí neposílat ve feedu, vyloučit v Merchantu nebo přímo v Google Ads.

3. Hlavní kroky v optimalizaci👍

– optimalizace kampaní, sestav, reklam a pravidelná práce s klíčovými slovy

– snížení zamítnutí produktů v MC pod 10 % (z čehož plyne lepší zobrazování v rámci produktových inzerátů)

– maximální využití akcí a rozšíření v rámci reklam (TIP: Věděli jste, že i v rámci PPC můžete pracovat s odpočtovými inzeráty, které v zákazníkovi vzbuzují větší podnět k nákupu?).

Volba odpočtu v rámci reklamy

Základní data na vstupu - PNO 37,8 %

Základní data na výstupu - PNO 20 %

4. Souhrn

Získáno do kreditu pro akvizici

178.000.-💸

Zvýšení efektivity reklam o

17,8 %📈

Pravidelné doměřování a vyhodnocování je základ k úspěšným kampaní. Často se setkáváme s podobnými případy. Klient investuje v rámci daného kanálu zbytečně vyšší částky a připravuje se o potenciální akvizici v jiných kanálech.

Svou práci bezpochyby udělala i strategie v rámci jednotlivých akcí a včasné plánování jednotlivých kampaní.