Struktura článku

1. Publikum – cíl

Pokud neznáte dobře své zákazníky a jejich nákupní proces, nemůžete cílit na správně a vaše kampaň se může stát velmi neefektivní. Častým problémem je, že dané produkty nebo značky nejsou tolik známé nebo nepotřebné a tak reklamy nedostanou potřebný počet vyhledávání. V tomto případě je lepší zvolit reklamu na sociálních sítích.

2. Nesprávný výběr klíčových slov

Výběr špatných klíčových slov může vést k tomu, že budete platit za kliknutí, které jsou naprosto nerelevantní a nemají patřičnou hodnotu. Je velký rozdíl zda cílíte na klíčové slovo běžecké boty nebo běžecké boty Reebok Advance 24.

3. Špatně navržené reklamy

Pokud reklamám nedáte dostatečnou péči, nebudou dostatečně atraktivní a získají nižší proklikovost (CTR). To sníží skóre kvality a kampaň nebude generovat ideální výsledky. Využijte každý možný znak na maximum, přidejte speciální nabídku, rozšíření o podstránky, popisky, propagaci a další. U produktových reklam (Performance Max, Google nákupy) vylaďte na maximum feed.

4. Sezónnost

Držet stále stejné rozpočty se opravdu nevyplatí. Většina klientů má svou okurkovou sezónu a v ní utrácet stejný rozpočet jako na Vánoce nedává smysl. Udělejte si roční finanční plán – ideálně vycházet z minulého roku, rozdělte si jednotlivé měsíce a přidejte základní hodnoty. V základu vám může stačit pouze hodnota PNO.

5. Neměření výkonu

Bez sledování výkonu kampaně nebudete vědět, co funguje a co ne. Měření je naprostý základ úspěšné reklamy. Měřit můžete od návštěvy konkrétní stránky, kliknutí na telefon až po finální nákup se všemi hodnotami. Kampaně pak můžete mnohem lépe optimalizovat. Pro měření doporučuji vždy alespoň dva kanály.

6. Špatná nebo žádná práce s publiky

Dejte systému impuls, kdo je váš zákazník. Reklamní systémy pracují na základě dat. Pokud tyto data mít nebudou, nepočítejte s maximálními výsledky. Nahrajte seznam zákazníků, testujte cílení na zájmy a nezapomeňte na remarketing.

7. Chybějící optimalizace

Optimalizace klíčových slov, produktových feedů, reklam, rozpočtů, publik a podobně. Je toho celkem dost, jak můžete kampaň postupně optimalizovat a generovat lepší výsledky. Nejčastější prohřešek jsou nevyloučená nerelevantní klíčová slova, která pak zbytečně utrácí daný rozpočet a snižují efektivitu kampaně.